ソーシャルメディアの時代って言ったでしょ

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E-Commerce Timesの「ソーシャルメディアって儲かりまんがな」という感じの記事

When News Corp.’s
Fox Interactive Media unit reported its first annual profit earlier
this year, a message was sent to naysayers everywhere about the future
of online advertising


世界最大のSNS「マイスペース」を傘下に持つニュース・コープのフォックス・インタラクティブ・メディア社が決算を発表したところ、好調な利益の大半をマイスペースが稼ぎ出していたことから、急に「ソーシャルメディアって儲かるんだ」という機運が米国で高まっているというような話。

"If anything, we may be raising
our estimates for social network ad spending based on the good results
at Fox Interactive and also the increasing popularity of Facebook,
which is becoming one of most popular sites on the Internet," Debra Aho
Williamson, a senior analyst with eMarketer, told the E-Commerce Times. "All those additional users translate into additional page views, and advertisers are very interested in that."

調査会社のeMarketerの人も、ソーシャルメディアの広告市場の予測を引き上げないといけないね、って言っている。social networkって言葉使っているけど、YouTubeもsocial networkって定義しているので、SNS、YouTube、ソーシャルブックマークなんかを含むソーシャルメディア全体の話をしているものと思われ。

Monthly page views have reached 40 to 45 billion at MySpace, noted Andrew Frank, research vice president with Gartner (NYSE: IT) Latest News about Gartner,
so even if they average CPMs (cost per mille, or cost per thousand
viewers) of just $1, "you’re still talking about millions of dollars a
month in ad revenue at the low end," he told the E-Commerce Times.


マイスペースの月間ページビューだけでも400億から450億というから、単純計算しても月当たり最低数百万ドルは儲かっていることになる、とガートナーの人も言っている。

MySpace currently accounts for about 81 percent of social networking traffic and about 58 percent of advertising revenues on such sites, according to eMarketer. U.S. advertising spending on the site has increased from US$190 million last year to about $525 million this year, the firm says.


マイスペースの広告売上だけでも昨年の1億9000万ドルから5億2500万ドルに急拡大しているそうな。ニュース・コープはウハウハだろうな。

Companies worldwide will spend $1.2 billion advertising
on social networks this year, up from just $445 million in 2006,
eMarketer says in a May report. By 2011, the figure will be $3.6
billion, the firm estimates. In the United States, advertising
on social networks as a proportion of total online ad spending will
increase from 2.1 percent in 2006 to 6.9 percent in 2011, eMarketer
says


世界市場でみると、ソーシャルメディアの広告は昨年は4億4500万ドル。それが今年は12億ドルに拡大するとeMarketerは予測している。米市場でなら、ソーシャルメディア広告はオンライン広告全体の2.1%(昨年)から2011年には6.9%になる見通しという。

へー、儲かるんだね。「IT潮流」も広告収入がもっと増えないものかしら。

 ちょっと別件で気になることをメモ。

"I think Google’s strategy
probably is a little more indirect than just having it be profitable on
a stand-alone basis," Frank explained. "I think they see YouTube as way
to not only monetize traffic but also make it easier for some of their
advertisers to get into the video ad space. It’s hard to measure the
profitability because that’s an indirect contribution."

GoogleにとってYouTubeの価値はページビューからくる広告収入だけではない、広告主に動画広告を始めさせるためにYouTubeを利用するんだから、という話。広告業界を新しい時代に移行させるための触媒的役割をGoogleが担うのではないか、という主張を、今書いている本のポイントの1つにしたいわたしとしては、この発言を引用させてもらおうと思います。

"Going forward, I think
marketers and social networks will need to focus more on techniques
like creating groups and profiles in order to continue their success in
this area," Williamson said.

Even on YouTube, "I have a
persistent difficulty understanding how advertisers are better off
paying YouTube for banner spots versus creating their own viral videos
and using the network to distribute them," he added. "The industry is
just starting to grapple with some of these issues," Frank said.

ソーシャルメディア上ではただのバナー広告だけじゃだめで、口コミを起こせるような新しい手法を開発することがこれからの課題、ということか。

「多くの人が集う場(メディア)」+「マネタイズ手法」の組み合わせで新しいパラダイムに突入する、というのが僕の主張。「検索」+「キーワード広告」が今の時代なら、「ソーシャルメディア」+「新種の広告テクノロジー」がこれからの時代。その新種の広告テクノロジーが何であるのかが、次の本のテーマです。

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Editor In Chief at TechWave.jp
1990年代初頭からソフトからハードまで50以上のスタートアップ立ち上げを国内外で経験。平行して雑誌ライターとして疾走。シリコンバレーでガレージベンチャーに参画後は、国内でネットエイジを筆頭にスタートアップに多数関与。ブログやSNSの国内啓蒙、ソニーの社内イノベーション事業など関与。通信キャリアのニュースポータルの立ち上げ期の編集デスクとして数億PV事業に育てた後、TechWaveにジョイン。世界最大のグローバルIT系メディアであるスペインの「Softonic」の元日本編集長
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