Traffiqの新しい広告マーケットプレース

News

米Redherringの記事「Traffiq Launches New Ad Exchange」から。
広告マーケットプレースの新しいベンチャーTraffiqの話。
これまでの広告マーケットプレースと違う点は、①登録していない人でも市場を見ることができる②広告枠の事前の売買が可能(先物?)③売り手に課金の3点。

①については以下のような引用があるけれど、正直言ってよく分からん。登録してない人が見ても何のメリットもないように思うけど。

Mark Kahn, Traffiq CEO, said this open information policy is in
reaction to his experience with blind ad networks that give buyers
little control over inventory and give sellers little control of their
results.

“In an open market, market forces will rule the day,”
Mr. Kahn said. “You get the truest value for the inventory that the
market will bear. We democratized access to data so everyone will have
the same data.”

②はいわゆる先物取引。これってすごいかも。

Because Traffiq sets up its auctions ahead of time for that remaining
70 to 80 percent, the bulk of that inventory can be sold at very good
rates, Mr. Kahn said. Everything up to about the last 10 percent, which
is at the last minute unloaded, can be sold this way.

発表文

maskin
Follow me

maskin

Editor In Chief at TechWave.jp
1990年代初頭からソフトからハードまで50以上のスタートアップ立ち上げを国内外で経験。平行して雑誌ライターとして疾走。シリコンバレーでガレージベンチャーに参画後は、国内でネットエイジを筆頭にスタートアップに多数関与。ブログやSNSの国内啓蒙、ソニーの社内イノベーション事業など関与。通信キャリアのニュースポータルの立ち上げ期の編集デスクとして数億PV事業に育てた後、TechWaveにジョイン。世界最大のグローバルIT系メディアであるスペインの「Softonic」の元日本編集長
https://www.wantedly.com/users/24387
https://keybase.io/maskin
maskin
Follow me

最新情報をお届け

こっちはいろいろ

News

Posted by maskin


PAGE TOP
Read previous post:
Google、Microsoftは広告代理店の領域に攻め入ろうとしているのか
ビデオ!IT潮流-etologyのBrock Purpura氏

学習能力を持つアドサーバー-etologyブロック・パープラ氏

Close