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米Redherringの記事「Traffiq Launches New Ad Exchange」から。
広告マーケットプレースの新しいベンチャーTraffiqの話。
これまでの広告マーケットプレースと違う点は、①登録していない人でも市場を見ることができる②広告枠の事前の売買が可能(先物?)③売り手に課金の3点。
①については以下のような引用があるけれど、正直言ってよく分からん。登録してない人が見ても何のメリットもないように思うけど。
Mark Kahn, Traffiq CEO, said this open information policy is in
reaction to his experience with blind ad networks that give buyers
little control over inventory and give sellers little control of their
results.“In an open market, market forces will rule the day,”
Mr. Kahn said. “You get the truest value for the inventory that the
market will bear. We democratized access to data so everyone will have
the same data.”
②はいわゆる先物取引。これってすごいかも。
Because Traffiq sets up its auctions ahead of time for that remaining
70 to 80 percent, the bulk of that inventory can be sold at very good
rates, Mr. Kahn said. Everything up to about the last 10 percent, which
is at the last minute unloaded, can be sold this way.